Halvtid.

Idag har jag då enligt ultraljudet gått 20 fulla veckor. Alltså är jag i vecka 21. Nu börjar nedräkningen. Måste säga att det känns som en halv evighet innan detta kommer att bli klart. Kommer det någonsint att komma ut en bebis??

I övrigt mår jag ganska bra. Har väl inte mycket till graviditetskrämpor förutom foglossningen som gör sig mer o mer påmind. Men det är väl ganska naturligt att det känns mer och mer med tanke på att bebis blir större därinne och vi närmar oss förlossningen mer för varje dag som går.
Tycker inte att jag lider så mycket av hormontoppar/dalar. Graviditeten med Linus vet jag att jag var värsta monstret men det kanske kommer. Jimmy har sluppit lindrigt undan hitills :)
Tröttheten har ÄNTLIGEN kännts bättre under 1,5 veckas tid men idag känns det som jag skulle kunna sova i ett år igen. Gick hem från jobbet vid 17 redan då vi hade så lugnt och var överbemannade. Jag orkar inte riktigt hålla samma tempo som förut längre. Blir trött, yr, och får ont i ryggen av att stå för länge och får ont i ryggen av att sitta för länge.. Jag försöker variera så mycket jag kan på jobbet. Tur jag har förstående kollegor.

Jag kanske hade lite krämpor i alla fall, men i det stora hela så känns det ofta som att jag mår oförskämt bra.

I övermorgon ska vi till barnmorskan för att få ett intyg på hur långt gången jag är. Lika bra eftersom jag läst att grekerna kan vara lite griniga på att låta gravida flyga. Känns helt enkelt tryggt att ha ett intyg på att jag är i flygskick så att säga. Är ju lite svårt att bara stå och försöka förklara hur långt gången man är. Är ju svårt att se på magen. Får ju ena dagen som sagt höra att jag redan har så stor mage, och nästa dag höra att det syns ju inte..
Sen skulle vi även få lyssna på hjärtljuden och klämma lite på magen. Coolt. Jag har en bebis i magen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0