Bio.

Idag på eftermiddagen har vi varit på bio med barnen. Sammys Äventyr hette den. En animerad film som hade bio premiär den 29 oktober. Fanns att se i både 3D och vanligt. Vi tog vanligt. 3D kostade 120 kr mer och det kändes det inte värt. Ska jag sitta med två glasögon på varann annars eller? :)





Filmen var helt okej men inte mer. Tyckte den hade i princip samma handling som Hitta Nemo som gick för ett par år sedan. Handlar om en sköldpaddskille och hans resa genom havet och han stöter på faror och hinder på vägen men det slutar såklart lyckligt. 
Roligt att komma iväg och göra nåt i alla fall. Visst är det underbart att vara ledig, men jag får krupp när det blir mörkt kl 15.30 ungefär och vi bara sitter hemma o glor utan att göra nåt. Vad sjutton gjorde man förr i tiden när det inte fanns tv o dator?  Linus vill spela tv-spel. Jimmy vill spela dataspel. Bella vill leka med kompisar. Vad ska jag göra? :)


Glasögonen går bättre idag. Tycker fortfarande att de skaver och är obehagliga att ha på men jag hoppas man vänjer sig. Får nog åka ner o justera dem lite mer också. Vet inte riktigt om jag vill påstå att jag ser så mycket bättre med dem heller men det kanske är en vanesak. Färgerna är skarpare, det är det enda jag kan säga på rak arm.
Jag har ingen lust att lägga ut någon bild än. Har inte accepterat mitt utseende med dem på riktigt än. ;) 

Nu kan jag säga att Bella bokstavligt talat precis skrämde skiten ur mig. Totalt livrädd blev jag. Sitter här i godan ro o skriver vid datorn. Tyckte mig höra att någon kom i ytterdörren men trodde det var Jimmy som kom hem från affären. Plötsligt låter det som att någon är i rummet bredvid där jag sitter. Vi har datarummet i klädkammaren intill Linus rum, och ingen dörr emellan. Vänder mej om o ropar på Jimmy och tänker att han kanske smyger på mig. Då hoppar Bella fram från bakom min stol och skriker BUUU. Jag har inte ens hört att hon smygit sig in här. Jävlar vad rädd jag blev. Fick fan blodsmak i munnen. Skitunge! Där fick jag för att jag slängde upp dörren till hennes rum o skrek Bu tidigare idag när hon satt o tittade på tv. Men det var faktiskt en hämnd på att hon skrämde Linus igår.. Det blev en lång hämndaktion det här.. haha :D


Kommentarer
Postat av: Carola

Kul med bio! :) Kanske ska lämna Noel hos mamma nåndag & gå med Lina på bio? Skulle vara mysigt! :)



Vilken skitunge, jag hatar att bli skrämd.. blir helt galen & har nog många ggr hållt på att slå ihjäl Martin när han skrämt mig! ;D



Kram vännen!

2010-11-03 @ 21:45:36
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0