Tristess.

Jag måste skaffa mig en hobby. Jag lider av tristess. Känns som det aldrig händer nåt kul. Sitter bara inne o ugglar hela dagarna och på sin höjd så besöker jag mamma och pappa, eller någon kompis. Visst det är kul det också, men jag vill göra nåt som är sådär lite extra kul. Nåt man brinner för, nåt man kan se fram emot.  

Solen skiner idag och jag tror att det är rätt behagligt ute. Jimmy sitter och spelar tv-spel. Ovanligt *not* På eftermiddagen ska han iväg och titta på fotboll på stan med sina kompisar. Jag vill också hitta på saker.
I morse frågade jag honom varför vi aldrig kan umgås på så sätt. Vadå, vi umgås väl hela dagarna menade han på. Jo, visst gör vi det. Fast hemma, i varsitt rum, med varsin tv/dator. Eller så roar vi oss på maxi eller liknande. Det känns mer som att bara vara tycker jag.

Nej. Allvarligt talat. Jag tror jag ska åka och tröstshoppa lite på hälla. Det enda jag gjort de senaste sjukskrivna veckorna känns det som. Tur vi fick bonus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0