Löpschema för nybörjare!

Idag på morgonen har jag suttit och surfar runt lite för att hitta ett löpschema för nybörjare. Hittade en blogg där det stod att "Sitt inte hemma för länge och vänta på motivationen. Den kanske aldrig kommer utan är något du själv får bygga upp" Mycket möjligt att det faktiskt är så?

Anyway. Jag är lite sugen på att börja springa. Jag hatar att promenera. Tycker det är så fruktansvärt tråkigt. Kan väl inte påstå att löpning heller är riktigt min grej men då händer det nåt. Man kommer någonstans. Om jag tex är ensam ute och går och har ett mål, så kan jag helt enkelt springa ett par hundra meter tills det känns som hjärtat ska explodera uppe i halsen. Bara för att det är så jävla tråkigt att gå helt enkelt och jag vill komma fram.
Läste också att på 5 minuters löpning så förbränner man lika mycket kalorier som på 30 minuters rask promenad. Detta beror ju säkerligen på hur man löper och hur man går.

Hittade i alla fall inget bra löpschema som jag förstod mig på, eller som jag tyckte passade mig. På www.iform.se kan man gå in och söka sig till olika löp-program beroende på hur tränad man är man jag fattade inte riktig mig på det. Nån som läser detta som har nåt bra? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0