Försäkringskassan.

Idag fick jag hem ett brev från Föräkringskassan. Fattar noll ärligt talat men jag är väl IQ fiskmås också.
Det står inte rätt ut att mitt ärende fått avslag  i alla fall och det är väl positivt. Ska däremot fylla i vad jag har för arbetsuppgifter, vad jag har för diagnos, hur den hindrar mig i mitt arbete  och hela den där karusellen. Alltså räcker det inte att jag skickat in mitt läkarintyg där det står allt det här redan?? Detta måste fyllas i så de kan avgöra om jag har rätt till sjukpenning eller inte.
Ska även fylla i vilka dagar jag vill ha sjukpenning för och hur mycket så det borde väl också ses som positivt.

Sen var det en ruta där man skulle klicka i JA eller NEJ om man kunde arbeta om man fick andra arbetsuppgifter. Ja, det kan jag ju göra, men mitt arbete vägrar ju att ge mej andra arbetsuppgifter och hävdar att det inte finns några, så ska jag kryssa i ja, eller nej?

Varför ska det vara så krånlgligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0