Betessläpp.

Idag packade vi in oss i bilen och åkte mot Rytterna för att titta på när de släppte ut kossorna på grönbete för första gången i år. Har alltid velat se det. Tycker det verkar så häftigt att se när kossorna blir sådär glada. Linnea med familj var också med.


Linus är tokspexig såklart :)


Heaven med en bit av en jättebulle som var lika stor som hela hennes ansikte :)

Arla bjöd på mjölk och bulle. Vi var alltså på en Arla gård.


Min darling.


Jäklar vad glada kossorna blev alltså. Jag vet inte vad det är med mig, brukar inte vara blödig men när kossorna kom utrusandes hoppandes, skuttandes och råmandes så kom det nästan en liten tår i ögat ;) Tänka sej själv att ha stått instängd hela vintern och äntligen få komma ut. Det stod en kvinna och pratade i microfon och hon sa att korna visste precis vad som väntade.


Hur mycket folk som helst. Där kom korna utrusandes.


Glada kor :)


Skutt.


Linus valde att ligga ner och titta.



De stångades och donade. Jag får för mig att det var något slags bus. Eller helt enkelt skulle det visas vem som bestämmer.  Jag är inte så bra på ko-betéenden ;)

Var i alla fall trevlig att komma iväg och göra nåt ovanligt för en gångs skull. Annars har lördagen inte bjudit på så mycket spännande. Linus somnade på vägen hem så jag gissar på att vi får dras med en vaken son i ett par timmar till. Somnar han i tid ska vi nog se Avatar. Köpte den filmen åt Jimmy häromdagen. Det sägs ju att den ska vara otroligt bra. Jag har dock inga förväntningar alls. Vet inte ens vad den handlar om .

Ha en trevlig kväll!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Carola

Söta kossor.. o jag tror stenhårt på att dom busar satan!! Är så glada så dom inte vet vad dom ska göra säkert.. ;D



Avatar.. ja vi ska väl se den nångång.. men den verkar så konstig?



Ha det bäst! Nu ska jag sova! Puss o Gull!!

2010-05-08 @ 22:14:24
URL: http://carolalola.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hej Camilla!

Det var ett tag sedan jag var här så jag har kikat runt lite. Vad tråkigt att läsa att du har ont och är sjukskriven. Vad har hänt? Är det ryggen?



Det låter toppen för dina barn (och för dig) att du har bra relation med barnens pappor. Det underlättar ju en hel del och man mår bättre som en fungerande familj. Bry dig inte om spydiga kommentarer från främmande människor. Det är ditt liv och bara du vet vad du har gått igenom. Så vill du skaffa ett tredje barn så gör det - tänk inte på missunnsamma människor.



Avatar var jättebra - önskar att jag fått se den på bio istället. Det hade varit en upplevelse.

Ni får ha det så gott och många kramar.

/Sanna

2010-05-10 @ 05:39:20
URL: http://www.sannamarie.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0