Avatar.





Igår såg vi alltså då på filmen Avatar. Linus hade spanat in filmen länge han med på maxi och hemma i vår bokhylla och han skulle bara se den. Han fick titta med oss i en timme ca innan det blev läskigt tänkte vi. Filmen är liksom uppdelad i två delar. Första delen där man lär känna planeten Pandora, och andra delen som är mer actionfylld. Kan säga att han numera är såld. Han förstår ju inte ett smack vad de säger, men just precis i detta nu så ser han den för andra gången.

Filmen var skitbra. Hade som sagt var inga förväntningar alls. Underbara färger och man riktigt drogs med in i handlingen och världen med flygande berg, drakar och allt möjligt spännande. Jag skulle lätt vilja vara en Avatar :)

Avatar är historien om Jake Sully, spelad av Sam Worthington, som får i uppgift att mentalt styra en Avatar för att försöka lära sig mer om varelserna som lever i planeten Pandora, kallade Na'vi. Där möter han Neytiri, dottern till klanens hövdning som får i uppgift att lära Sully leva som en riktig Na'vi, en process som självklart skapar romantik dem emellan. Samtidigt planerar människorna att attackera Pandora i sin giriga jakt på värdefulla mineraler. Det leder Sully till ett svårt dilemma och måste välja mellan sin egen ras eller kvinnan och landet han lärt sig älska.
Källa:
http://www.cinezine.se/?p=97

Se den! :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Tja Camilla! Äntligen har jag hittat till dig ordentligt igen. Nu har jag till och med ändrat din adress så jag kommer hit direkt. Hur har du de med allt? Jag har ju bara en veckas jobb kvar men antar att jag kommer att missa dig?! Kul att se att du kommit igång med bloggandet igen =) Stora kramar till dig// Anna

2010-05-09 @ 11:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0