Juni.

Nu har vi redan kommit in i juni. Det är helt galet. Kan inte riktigt minnas vart det här året har tagit vägen. Snart är det väl jul igen. Men först har vi en sommar att njuta utav. Bara 6 arbetsveckor kvar till 5 långa sköna veckors semester. Tyvärr får Jimmy bara vara med 2 utav dem.. :( Vi har inte riktigt några planer ännu men nåt skoj ska vi väl hitta på.

Idag har jag jobbat. Hela 3 timmar o 20 minuter. Frågade min chef idag om jag skulle jobba 50% av heltid eller %50% av min tjänst som är 100% i grund o botten, men mindre nu när jag har sån här arbetstidsförkortning. Vet inga exakta procent. Efter några samtal kunde han upplysa mig om att det är 50% av min nuvarande tjänst så idag när jag skulle jobbat 7.30-14:30 så jobbade jag alltså bara 7:30-10:50, med rast inräknat på 20 min. Ganska skönt faktiskt.

Hör och häpna men jag blev faktiskt uppringd av sköterskan igår så nu går jag halvtid denna vecka och ev nästa. Jag vågar knappt säga det här men jag tror faktiskt att min rygg är på bättringsvägen. Galet skönt måste jag säga. Nu vill jag inte ha fler bakslag!

Skulle vara duktig idag också när jag kom hem från jobbet och gå ut och gå hade jag tänkt, men jag var så trött så hela huvudet kändes helt luddigt så jag bestämde mig för att vila en stund. Som blev närmare 1 timma och 45 minuter. Hur skönt som helst. :) Inte varje dag man unnar sig nåt sånt.
Klädde på mig och gick ut efteråt men hann bara gå några hundra meter när mobilen ringde. Det var Jimmy.
Det är nåt fel med styrservot på hans bil så vi lämnade in den på Bilia igår. Imorse fick stackarn lov att cykla till jobbet på andra sidan stan. Drygt 1,5-2 mil. Han började klockan 5 så han fick lov att cykla hemifrån strax efter 4. Inte så jäklarns mysigt. Tyvärr kan vi ju inte åka tillsammans då jag går helt andra tider nu. Vi börjar visserligen oftast inte samtidigt på dagveckorna då jag har min arbetstidsförkortning. I alla fall så ringde han och behövde skjuts hem idag, för när han skulle låsa upp cykeln och skulle cykla hem så gick nyckeln av i låset. Nu håller han på att ragga skjuts till jobbet imorgon bitti. Då börjar han "normal" tid, dvs klockan 6.

Har fortfarande inte fallit för suget att stoppa nåt direkt onyttigt i mig. Duktiga jag. Loka med jordgubb och guava smak är helt okej att dricka (fast inte lika gott som cola) :)

Nu ska jag alldeles strax se till att få mina barn i säng. Vi går upp kl 6 på morgonen och då är de oftast helt döda så vid 19 börjar kampen om att få dem i säng. Är nöjd om båda sover kl 20, men de är oftast inte så sugna på att lägga sig. Speciellt inte när det är dagsljus ute och jag förstår dem.

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0